Wednesday, January 25, 2017

Ruang Kerja Di Rumah

Teks :: Etha Bahrom
Foto :: Etha Bahrom
Email :: ethabahrom@gmail.com

Ingat tak Etha pernah kata, kita kena sediakan ruang untuk kita berkerja walaupon ianya hanya bahagian dinding di dalam rumah kita?

OK. Itu cara Etha masa Etha tinggal di rumah flat berbelas tahun dahulu. Memang dinding sahaja. Macam-macam Etha tampal atas dinding tu. Sekarang rezeki Allah beri, kami dapat tinggal di dalam rumah yang ada basement.

Asalnya basement ni kami buat untuk dijadikan pejabat kecil kami atau Small-Office-Home-Office (SOHO) serta tempat kami meraikan tetamu sekiranya kami mengadakan apa-apa majlis. Tetapi bila kejadian pecah masuk butik tu berlaku, Etha ambil keputusan untuk menggunakan dan transformasikan ruangan ini sebagai Home Boutique. Orang tua kata, ruang kosong di dalam rumah, jika tidak digunakan lama-lama, ianya akan jadi tempat syaitan dan jin berumah-kampung. Ha ha ha. Mari kita transform ruang itu!

Etha kongsi bagaimana Etha tukar ruang kerja Etha dari dinding yang bosan, kepada dinding yang sarat dengan idea. Ruang yang biasa-biasa, menjadi ruang untuk Etha memotivasikan diri supaya menjahit dengan kadar rempitan luar biasa pada hari-hari luar biasa.


Bosan je, kan?


Acu wallpaper sikit... Beli yang murah je. Janji cantik!


Nampak tak betapa berbezanya rupa dinding tu?
SIAP!!! Inilah keadaannya pada hari-hari tenang. Waktu sibuk - bersepah gila!


Benang, jika tersusun rapi, ianya akan jadi sebahagian dari dekorasi. Kotak-kotak yang Etha guna di beli di kedai RM2. Kebanyakan bekas simpanan yang Etha guna ialah kotak kuih raya, tin biskut dan kotak simpan makanan. Kitar semula saja. Tapi hasilnya, cantik kan?

Etha suka sangat spot ni. Kalau dah termasuk kat situ, memang susah nak keluar balik. Moga anda dapat buat ruang kerja yang lebih cantik dari Etha punya. Biar berkobar-kobar sepanjang masa.


.

No comments:

Post a Comment